Vanaf 2012 werd in Broek op Langedijk gewerkt aan een nieuw centrum: Broekerplein. Het moment bij uitstek om te starten met gebiedspromotie. Bureau Buhrs werd gevraagd om te komen tot een sterke positionering van het gebied en de uitwerking van de communicatie. De integrale gebiedsontwikkeling van de gemeente Langedijk, Van Wijnen Projectontwikkeling, Van den Heerik Beheermij en Woningbouwvereniging Langedijk omvatte onder meer de revitalisatie en uitbreiding van het winkelcentrum, de realisatie van een appartementencomplex en een nieuwe woonwijk met ongeveer 85 eengezinswoningen.
Samen met de projectpartners heeft Bureau Buhrs de kernkwaliteiten, het onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrenten en de beoogde doelgroepen tegen het licht gehouden. Voor het gebied werd de naam Broekerplein en de pay-off ‘Het nieuwe hart van Langedijk’ gekozen. De nadruk van Broekerplein kwam hiermee te liggen op de mix van wonen, winkelen en ontmoeten in een authentieke omgeving. Ook ontwierp Bureau Buhrs een passend logo. Daarnaast maakte Bureau Buhrs een website en organiseerde een fotowedstrijd waarmee Broekerplein bij de Langedijkers onder de aandacht werd gebracht.